Mandelkremla (Russula integra)
NÄR DET GÄLLER SVAMPAR så har jag någon gång för länge sen bestämt mig för att bara plocka kantareller som matsvamp. Soppar, riskor och andra svampar lämnar jag därhän. Jag har dålig erfarenhet av att prova mig fram och det mesta blir antingen en äcklig konsistens eller dålig smak. Jag provade citrongul slemskivling ett år, det gör jag inte om, inte heller blomkålsvamp kommer att finnas mer på mitt matbord, den smakar mysko, som min brorsdotter utryckte det.
